ז'אנר | אנימציה |
סיקור זה נוסף ע"י | chaeim548 |
עודכן בתאריך | 14-11-2013 |
שנת יציאה | 2008 |
גודל קובץ | 344.80 |
מס' הורדות | 114 |
מספר סיקור | 21488 |
רמת כשרות |
לפני שהתחלתי לכתוב את הביקורת הזאת, לקח לי המון זמן עד שקיבלתי את ההחלטה ללכת על GTA 2 ולא על הראשון בסדרה- פשוט הרגיש לי שכל אחד מהם היה חשוב בפני עצמו. Grand Theft Auto, הכותר הראשון שהתחיל את אחת הסדרות המוצלחות ביותר בתעשייה כיום, יצא לעולם בשנת 1997. למי שזוכר, זאת היתה שנה די מוזרה בתעשיה: משחקי הפלטפורמה וכל מה שעדיין לא התקדם לשלושה מימדים נחשב למיושן, והדבר החדש היה משחקי יריות והרפתקאות שיכלו להתפאר בגרפיקה תלת מימדית חדשנית ופורצת דרך לתקופה, כמו Tomb Raider הראשון ו- MDK. והנה מגיע העוף המוזר GTA: משחק בגרפיקה מצוירת ובואו נודה בזה- די מכוערת, שנשלט ממבט עילי (top-down) וזה בלי שיש בו אפילו חייזר אחד שיצדיק את הסגנון- אבל כל זה לא שינה בגלל של- GTA היה משהו ייחודי ושונה מכל משחק אחר- עולם חי ופתוח. למי בכלל היה אכפת מהמשימות כשהיה אפשר לשוטט ברחבי העיר, לגנוב מכוניות, להרוג חפים מפשע ושוטרים סתם כי זה כיף ולראות כמה זמן אפשר לשרוד כל מסע הרג גחמתי שכזה. GTA היה נהדר כי הוא הציג לנו דרך חדשה ליהנות מהמשחק- השחקן נמצא בעולם חי ונושם, הוא יכול ללכת לאן שהוא רוצה ולעשות מה שיתחשק לו, אך כל פעולה כזאת משפיעה על העולם ויש לה תוצאות. שנתיים אחרי זה, ב-1999, הגיע GTA 2 שלקח את הפורמולה של הראשון ושיפר אותה כמעט בכל נקודה אפשרית.
בואו נתחיל עם העלילה- GTA שלח אותנו לעולם בתור גיבור אלמוני וחייל של המאפיה. במהלך המשחק הייתם עונים לטלפונים ציבוריים הפזורים בעיר ומקבלים משימות שונות. לא היתה התפתחות משמעותית או הרגשת התקדמות אמיתית מעבר לתחושת ההישג של לעבור מעיר אחת לעיר הבאה (בעזרת מספיק נקודות שצברתם). ב- GTA 2 עדיין לא היתה דמות ראשית מוגדרת אך העלילה היתה הרבה יותר מעניינת- כל אחת משלושת הערים היתה במאבק כוחות תמידי של שלוש כנופיות. כנופיית המאפיונרים הקלאסית Zaibatsu הופיעה בכל אחת מהערים אך האחרות השתנו מעיר לעיר. חלק מהכנופיות שפגשנו היו ה- Loonies הפסיכופטיים, המדענים המטורפים של ה- SRS, וה- Rednecks הדרומיים האהבלים. כבר מתחילת המשחק מזכירים לכם בכל הזדמנות- Respect is Everything! ואכן, אחד הגימיקים שהבדילו את GTA 2 מקודמו זה "מד כבוד" שהראה מה היחס של כל כנופיה אליכם. עניין ה"כבוד" היה בעייתי מפני שכל משימה עבור אחת הכנופיות היתה מעצבנת את אחת הכנופיות האחרות והופכת אותן לאלימות יותר כלפיכם. למרבה המזל, הכנופיה שכן כיבדה אתכם היתה מפרגנת בכוח אדם, נשקים ורכבים כדי שבכל זאת תצליחו בכל עימות אפשרי- גם באלה שלא היו קשורים למשימות.
המשחקיות של GTA 2 לא סטתה בהרבה מזאת של המשחק הראשון- המשחק עדיין היה ממבט עילי, השליטה בדמות היתה דומה אבל Rockstar למדו דבר או שניים והפכו את העולם להרבה יותר... הכל! היו יותר נשקים, יותר רכבים, יותר משימות, יותר הומור (בייחוד במשימות), אירועים רנדומליים חדשים כמו שודדים ברחוב, משימות משניות כמו ה- Killing Frenzy המפורסם, עבודות "לגיטימיות" כמו לנהוג במונית ולתפעל אמבולנס, חפצים ונשקים סודיים שהיו מוחבאים בעולם ועוד המון פרטים קטנים שעזרו להפוך את העיר הוירטואלית לכמה שיותר מציאותית. מה שבעיקר בלט מכל הדברים האלה זה המשימות החדשות והמשופרות- הן נתנו סיבה טובה באמת לחקור את מה שיש למשחק להציע מעבר להתעללות בחפים מפשע ומסעות הרג חסרי טעם על שוטרים. חלק מהמשימות היו כל כך גאוניות ומקוריות שאני זוכר אותן עד היום, כמו משימה של המאפיה הרוסית בה היה עליכם לגנוב אוטובוס, למלא אותו באזרחים תמימים, לקחת אותו בהצלחה למפעל בשר ו... משם אתם יכולים לנחש מה קרה. הסגנון הייחודי והמטורלל של כל כנופיה זה אחד הדברים הגאוניים שאף GTA לא הצליח לשחזר מאז המשחק הזה, לפחות לדעתי.
אומנם עברו רק שנתיים בין GTA ל- GTA 2 אבל ההבדל הגרפי בין שניהם הוא עצום. מבחינה טכנית, GTA 2 חווה שיפור משמעותי על קודמו והוא נראה לא רע בכלל גם היום, אבל מה שבאמת השתנה בין שני המשחקים זה הסגנון. GTA 2 זנח את הסגנון הצבעוני והמואר של קודמו והתקדם לאווירה קצת יותר אפילה. כל הטקסטורות הפכו לכהות יותר, מה גם שהמשחק תמיד היה בשעות הערביים (שחרערב) ובשני המצבים התאורה היתה חשוכה למדי. המשחק עבד קשה יותר על יצירת אווירה, וחלק גדול מזה היה הסאונד של המשחק- שלא השתפר בצורה כל כך משמעותית על פני קודמו אך הצליח לגרום לשחקן להרגיש כאילו הוא פושע אמיתי: זעקות ההולכים ושבים ברגע ששמעו יריה, רחשי מכשירי הקשר של השוטרים כשהם רודפים אחריכם ואפילו דברים טריוויאליים כמו קול פגיעה של מכונית בקיר- נשמעו טוב וקיבלו את מידת ההד הראוי אם הם היו בשטח פתוח, צמוד למבנה או בתוך מבנה. למשחק היתה לא מעט מוזיקה אך היא היתה זמינה רק ברדיו כאשר אתם ברכב- זאת היתה גישה חדשנית למדי לשילוב המוזיקה במשחק (למרות שזה היה כך עוד ב- GTA הראשון) ועוד מקום לא צפוי להכניס בו הומור כמו תשדירי הרדיו המשוגעים שהפכו למצחיקים יותר עם כל משחק חדש בסדרה.
אפשר להגיד ש- GTA 2 הוא מהמשחקים שעשו היסטוריה- הוא הוכיח מעל לכל ספק שמשחקי עולם פתוח זה העתיד של הגיימינג, והראה לעולם איך עושים אותם נכון עוד לפני שהז`אנר עבר לצורה התלת מימדית המוכרת. GTA 3, שהגיע שנתיים אחר כך, הציג לעולם את משחק העולם הפתוח הראשון בשלושה מימדים ואיך אומרים? כל השאר היסטוריה. בדרך כלל כשאני כותב על נוסטלגיה- הדבר הראשון שבא לי לעשות זה לחזור לתוך המשחק הישן והטוב אבל בדרך כלל זה לא אפשרי או דורש יותר מדי טרחה. זאת לא אחת מהפעמים האלה! למרבה המזל, חברת Rockstar "שחררה" את שני משחקי GTA הראשונים כבר לפני שנים והפסיקה לגבות עליהם כסף. כיום הם מוצעים בחינם באתר מיוחד של Rockstar המוקדש לקלאסיקות, ניתן להוריד אותם בצורה חופשית ובנוסף הם גם נתמכים במערכות ההפעלה החדשות (לפחות על Windows 7). בקיצור, הפעם שום דבר לא יעצור אתכם מלקחת טיול קטן בזמן וליהנות משני משחקי העולם-פתוח שהתחילו את הכל.
קרדיט על הסיקור המטורף למשחק מאתר http://gamex.co.il/ , שהועלה על ידי אור מנטש.
תגובות ההורדה